Yahoo Group: Kambingboer

http://finance.groups.yahoo.com/group/kambingboer/
Memulakan group pada 24 Disember 2006
Keahlian 469 orang
Antara yang terbaik bersama-sama "kambingmas"
Aktif dengan 1,568 mesej pada bulan Disember 2008 dan 1073 mesej pada bulan Januari 2009
Marilah kita sama-sama bergabung dalam group ini untuk faedah dan kebaikan bersama.
http://finance.groups.yahoo.com/group/kambingboer/
Description
Di Malaysia bekalan kambing untuk keperluan negara adalah amat terhad. Sehingga kini, malaysia hanya mampu membekal permintaan terhadap daging kambing tidak sampai 10%. Selebihnya diimport dari Australia dan negara-negara jiran yang lain seperti Indonesia , Vietnam dan sebagainya.
Trend untuk menjalankan perniagaan ternakan kambing makin menjadi-jadi. Sepanjang tinjauan kami, didapati hampir 90% penternak adalah orang Melayu. Kita perlukan suatu rangkaian perniagaan sesame penternak, jesteru itu diharap melalui blog ini, kita dapat berkumpul dan bekerja didalam satu kumpulan.
Group ini diharapkan menjadi makanisma untuk tijuan tersebut. Anda juga dinasihatkan untuk melawati website blog kami di http://kambingboer.blogspot.com bagi sama-sama berkongsi penglaman dalam dunia perkambingan.
Perlu diingatkan bahawa, sebarang iklan-iklan berkaitan MLM atau sistem "downline" atau mana-mana perbincangan yang tidak berkaitan dengan "kambing" adalah tidak dibenarkan diiklankan/di posted melalui group ini. Syarat ini terpaksa diadakan kerana kami tidak mahu terlalu banyak maklumat maklumat yang tidak berkaitan di paparkan disini.
Semoga blog dan yahoo group yang kami ujudkan ini akan mendapat manfaat kepada semua penternak dan bakal penternak, disamping sebagai wadah untuk berkominikasi dan membentuk satu "networking" yang berkasan.
Sekian Wassalam
Shamsudin Zakaria
Harap maklum, any posted yang tidak berkaitan dengan "kambing" akan di "delete" oleh admin dari masa kesemasa. Manakala "ID" pengirim akan di "banned"

No comments:

Post a Comment